Een culturele activiteit (theater en muziek) gecombineerd met woordenschatuitbreiding
voor en met kinderen en de leerkrachten van groep 1 t/m 4

Circus-Hupsakee-2

cultuureducatie_1Dierendresseur Margot is werkeloos, in het circus mogen de dieren geen kunsten meer vertonen. Gelukkig heeft zij nog een kist vol (hand-)poppen en knuffels. Op de muzikale klanken van Mario brengt Margot de handpoppen en knuffels uit de kist tot leven.

Afwisselend speelt zij zelf of mag een aantal kinderen een kunst met knuffels of handpoppen vertonen.
Afwisselend zorgen ‚ÄėOne-man-band Mario‚Äô of de kinderen zelf voor de muzikale ondersteuning.
De kinderen krijgen spel-inspiratie en ervaren spelenderwijs de betekenis van nieuwe woorden en rekenbegrippen.

De leerkrachten zien en ervaren:

  • hoe je al spelend de fantasie en de taalproductie van de kinderen kunt stimuleren;
  • hoe je spelen met knuffels en (hand-)poppen¬† en musiceren kunt combineren.

papegaai

Materialen: Iedere groep ¬†ontvangt¬† de dvd ‚ÄėSpeelplezier met (hand-)poppen‚Äô en het bijbehorend pdf-bestand:¬† ‚ÄėSpeelplezier met Circus Knuf‚Äô. Met deze materialen kunnen de leerkrachten in de klas het thema ‚ÄėCircus Knuf ‚Äė uitvoeren.¬† Teven hebben ze handvatten om rondom andere thema‚Äôs door middel van het spelen met (hand-) poppen en knuffels de woordenschat uit te breiden.

Doelgroep: groep 1/2 en 3/ 4.
Duur: 60 minuten per voorstelling/workshop.
Aantal kinderen: twee klassen per keer.
Opbouwtijd: 30 minuten.
Speelruimte: de speelzaal of gymzaal of een lege klas.
Nodig: een speelvlak van 3 meter diep bij 4 meter breed, een laag tafeltje en een stoel zonder armleuningen.
Kosten: op aanvraag.